mercredi 18 juillet 2012

Jour 30 : 2012-06-01


Gurudev me recommande de m’acheter du linge plus court, et de l’huile de noix de coco pour mes mains et mes pieds. L'huile e noix de coco est prévenir la desquamation que j'ai dû à la chaleur. Mais je me dis que cela devrait passer.

J'ai trouvé très intéressant le résumé suivant sur le choc culturel :

Culture shock
Many visitors expecting maharajas and fabulous palaces are shocked when their first impressions are dominated by poverty instead. Prepare for the following:
  • Attention. Some people will unabashedly stare at foreign tourists, who can also be magnets for persistent touts and beggars.  Men will routinely shove their mobile phone in your face and take pictures, they never ask, either ignore or turn your head when you see this happening.  (souvent ils veulent prendre leur photo avec nous ou avec leur enfants)  Beggars, especially malnourished children and the badly deformed, can be particularly disturbing (vrai)
  • Filth. Dirt, garbage and insects abound in the cities. Roadsides can sometimes be a urinal. (je vois à tout les jours du monde pisé sur le bord de la rue)
  • Noise. Drivers lean on horns (à toute les secondes), radios and TVs blare Bollywood tracks (dans le train, l'autobus et dans la rue), even temples, mosques and churches use loudspeakers to spread their message (particulièrement les mosqués).
  • Pollution. All Indian cities suffer badly. Exhaust combined with dust can make the drier seasons a nightmare for asthma sufferers. (à chennai au moins, nous sommes près de l'océan donc les senteurs sont moins présentes que dans d'autres villes)
  • Crowds. Indian streets, markets, and bazaars are jam-packed with people, vehicles and at certain times, animals, and streets tend to be narrow. (tout le temps, mais ils sont patient)
Most visitors get inured quite fast and start seeing the good sides too, but take it easy on your first few days and schedule some time to get away from it all.

Je ne m'étais préparer à rien avant d'arriver. Mais, après un mois je crois que cela résume très bien ce que l'on peut vivre en arrivant en Inde.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire